De afdeling Financial Restructuring & Recovery (FR&R) van de Rabobank had één heldere ambitie: klanten sneller en specifieker helpen bij schuldenproblematiek. Minder onzekerheid voor de klant, meer grip voor de organisatie. Om dit te bereiken, klopte Rabobank aan bij Fesma met de vraag om structuur en duidelijkheid aan te brengen in de aanpak.
Om de gewenste situatie te realiseren, zijn we gestart met het in kaart brengen van klantsegmenten – gebaseerd op zowel de aard van de schuld als de specifieke klantbehoefte. Dit gaf richting aan een meer gerichte behandeling.
Via interactieve brownpaper-sessies werkten we nauw samen met medewerkers om de huidige processen bloot te leggen en deze door te ontwikkelen naar een efficiënter en klantgerichter model. Theorie werd praktijk tijdens een pilotfase, waarin medewerkers de nieuwe werkwijzen konden toetsen én verfijnen. Klanttevredenheid en werkbaarheid stonden daarbij centraal.
De samenwerking leidde tot een concrete en gedragen verbetering van de processen
binnen Afbouw en Insolventiebeheer:
Kortom: meer rust, richting en resultaat – voor zowel medewerkers als klanten.
Ons team is er om u te helpen om de beste opties op maat van uw behoeften te verkennen. Klik hieronder om persoonlijk advies te krijgen en meer te weten te komen over hoe onze modules uw bedrijf kunnen transformeren.
Jean-Michel Sablerolle
Accountmanager
Email: jean-michel.sablerolle@fesma.nl
Phone: +31 (0)6-25460756