Case Rabobank

10% kosten reductie
binnen de afdeling

en meer aandacht voor de klant

De afdeling Financial Restructuring & Recovery (FR&R) van de Rabobank had één heldere ambitie: klanten sneller en specifieker helpen bij schuldenproblematiek. Minder onzekerheid voor de klant, meer grip voor de organisatie. Om dit te bereiken, klopte Rabobank aan bij Fesma met de vraag om structuur en duidelijkheid aan te brengen in de aanpak.

Onze aanpak: samen bouwen aan een toekomstgerichte werkwijze

Om de gewenste situatie te realiseren, zijn we gestart met het in kaart brengen van klantsegmenten – gebaseerd op zowel de aard van de schuld als de specifieke klantbehoefte. Dit gaf richting aan een meer gerichte behandeling.

Via interactieve brownpaper-sessies werkten we nauw samen met medewerkers om de huidige processen bloot te leggen en deze door te ontwikkelen naar een efficiënter en klantgerichter model. Theorie werd praktijk tijdens een pilotfase, waarin medewerkers de nieuwe werkwijzen konden toetsen én verfijnen. Klanttevredenheid en werkbaarheid stonden daarbij centraal.

Ervaar de kracht van een oplossing
die speciaal voor u is ontworpen

De samenwerking leidde tot een concrete en gedragen verbetering van de processen

binnen Afbouw en Insolventiebeheer:

  • Klant specifieke aandachtAandacht geven aan klanten die het echt nodig hebben.
  • Eenduidige werkinstructies voor alle medewerkersBij iedere medewerker heb je dezelfde uitkomst waardoor kwaliteit gewaarborgd is.
  • Gestandaardiseerde, duidelijke klantcommunicatieGeen tijd verspilling aan het bedenken van nieuwe communicatie en altijd in lijn met het bedrijf.

Kortom: meer rust, richting en resultaat – voor zowel medewerkers als klanten.

Andere klanten die we hebben geholpen

Rabobank administratieve druk

Meer focus voor de klanten door een verlaging en verplaatsing van de administratieve last. Met kortere doorlooptijden tot gevolg en een stijgend marktaandeel

ABN AMRO

Duidelijkheid leveren wanneer het nodig is zodat alle medewerkers weer kunnen presteren en tegelijk audit bevindingen oplossen.

Eurofins

Software die meebeweegt met de continue veranderende regelgeving zodat in crisissituaties de software echt ondersteunend.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ons team is er om u te helpen om de beste opties op maat van uw behoeften te verkennen. Klik hieronder om persoonlijk advies te krijgen en meer te weten te komen over hoe onze modules uw bedrijf kunnen transformeren.

Jean-Michel Sablerolle

Accountmanager
Email: jean-michel.sablerolle@fesma.nl
Phone: +31 (0)6-25460756