Case ABN AMRO

Grip op processen, grip op veiligheid

Krijg efficiëntere medewerkers die beslissingen durven te nemen

Tijdens een interne audit binnen het Netwerk & Datacenter van ABN AMRO kwam een belangrijk aandachtspunt naar voren: de verantwoordelijkheden en taken binnen en tussen afdelingen waren onvoldoende gedefinieerd. Het gevolg? Taken bleven liggen, verantwoordelijkheden waren onduidelijk en er ontstonden kwetsbaarheden in het netwerk. De opdracht was helder, maar omvangrijk: breng structuur aan in afdelingsoverstijgende processen en maak eigenaarschap inzichtelijk.

Onze aanpak: mensgericht én gestructureerd

Fesma heeft de verbinding gezocht met de medewerkers. In gesprekken werd samen bepaald wie waarvoor verantwoordelijk was. Fesma maakte overstijgende processen visueel inzichtelijk en zorgde dat rollen en verantwoordelijkheden duidelijk belegd werden. Zo werd er niet alleen voldaan aan de audit-eisen, maar kon er ook effectief worden gestuurd op opvolging en reviews.

Ervaar de kracht van een oplossing
die speciaal voor u is ontworpen

De samenwerking leidde tot een concrete en gedragen verbetering binnen de afdelingen

waardoor samenwerking mogelijk werd.

  • Verantwoordelijkheid inzichtelijk makenMedewerkers duidelijkheid geven over welke keuzes zij horen te maken.
  • Auditbevingen opgelostDuidelijkheid over taken die uitgevoerd moeten worden met de nodige instructies.
  • Zelfstandige procesbeheerTeams zijn getraind en in staat om processen zelfstandig te beheren en up-to-date te houden.

Kortom: meer rust, richting en resultaat – voor alle medewerkers

Andere klanten die we hebben geholpen

Rabobank kostenreductie

Klant specifieke aandacht zodat iedere klant op de juiste manier behandeld kan worden. Tegelijk de medewerkers efficiënter laten werken door duidelijkheid te geven.

Rabobank administratieve druk

Meer focus voor de klanten door een verlaging en verplaatsing van de administratieve last. Met kortere doorlooptijden tot gevolg en een stijgend marktaandeel

Eurofins

Software die meebeweegt met de continue veranderende regelgeving zodat in crisissituaties de software echt ondersteunend.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ons team is er om u te helpen om de beste opties op maat van uw behoeften te verkennen. Klik hieronder om persoonlijk advies te krijgen en meer te weten te komen over hoe onze modules uw bedrijf kunnen transformeren.

Jean-Michel Sablerolle

Accountmanager
Email: jean-michel.sablerolle@fesma.nl
Phone: +31 (0)6-25460756