De pre vragenlijst is een essentiële stap in het verkrijgen van inzicht in uw organisatie en processen. Deze scan is ontworpen om ons te helpen een grondig begrip te krijgen van de huidige stand van zaken binnen uw organisatie en haar volwassenheid op het gebied van procesmanagement. Deze vragenlijst zal dienen als basis voor het aanstaande bedrijfsbezoek en de daaropvolgende interviews. Door uw antwoorden op de volgende vragen kunnen we ons beter voorbereiden en gerichte vragen stellen tijdens ons bezoek. Gelieve de vragen zo nauwkeurig en eerlijk mogelijk te beantwoorden. Uw feedback zal dienen als een kompas bij het begrijpen van de huidige processen, het identificeren van sterke punten en het ontdekken van gebieden voor verbetering. We willen benadrukken dat deze vragenlijst geen beoordeling is, maar eerder een samenwerkingsproces om de beste ondersteuning te bieden op basis van uw unieke behoeften. Uw input is van onschatbare waarde en zal strikt vertrouwelijk worden behandeld. De vragenlijst zal bestaan uit twee delen. Het eerste deel van deze vragenlijst concentreert zich op algemene informatie over uw organisatie en de reden voor het aanvragen van deze scan. In het tweede deel duiken we dieper in de inhoud van de processen binnen uw organisatie. De vragenlijst zal ongeveer 10 tot 15 minuten van uw tijd in beslag nemen. Organisatie Aantal FTE (Full Time Equivalent) Functie E-mail Telefoonnummer 1. Wat zijn in uw ogen de belangrijkste producten of diensten die de organisatie aanbiedt? (kernactiviteiten) 2. Welke functie of afdeling is operationeel verantwoordelijk voor de kernactiviteiten van de organisatie? 3. Zijn er specifieke uitdagingen, kansen of veranderingen binnen de organisatie die hebben geleid tot het uitvoeren van deze scan? (operatie kan de groei in sales niet aan, veranderende klantbehoeften, toetreden op nieuwe markten/segmenten, implementeren/voldoen aan ISO normen) 4. Binnen onze organisatie hanteren we een gestructureerd proces voor continue verbetering (PDCA Cyclus, Plan Do Check Act). Sterk mee oneens Mee oneens Neutraal Mee eens Sterk mee eens None 5. Voor elk proces is er een aangewezen eigenaar die zowel verantwoordelijk is voor de prestaties als voor de optimalisatie ervan. Voor geen enkel proces is er een aangewezen eigenaar. Voor sommige processen is er een aangewezen eigenaar. Voor de meeste processen is er een aangewezen eigenaar. Voor alle processen is er een aangewezen eigenaar. None 6. Welke systemen zijn essentieel bij het uitvoeren van de kernactiviteiten? 7. De belangrijkste bedrijfsprocessen worden regelmatig geëvalueerd en bijgewerkt. Sterk mee oneens Mee oneens Neutraal Mee eens None 8. Alle processen zijn vastgelegd en geborgd in een systeem. (bijvoorbeeld workflowmanagement systemen) Er zijn geen processen vastgelegd en geborgd in een systeem. Sommige processen zijn vastgelegd en geborgd in een systeem. De meeste processen zijn vastgelegd en geborgd in een systeem. Alle processen zijn vastgelegd en geborgd in een systeem. None 9. Bij het vastleggen van processen is er onderscheid gemaakt tussen uitvoerende en ondersteunde processen. Sterk mee oneens Mee oneens Neutraal Mee eens Sterk mee eens None 10. Voor de belangrijkste processen zijn er KPI's gedefinieerd. Voor geen enkel belangrijk proces zijn er KPI's gedefinieerd Voor sommige belangrijke processen zijn KPI's gedefinieerd. Voor de meeste belangrijke processen zijn KPI's gedefinieerd. Voor alle belangrijke processen zijn KPI's gedefinieerd. None 11. Op welke manier worden de prestaties van de processen gemeten? (bijvoorbeeld (proces)audits, dashboards, klanttevredenheidsmetingen) 12. Er wordt gebruikt gemaakt van technologieën om processen te automatiseren en optimaliseren. Er worden geen processen geautomatiseerd of geoptimaliseerd met behulp van technologie Sommige processen worden geautomatiseerd en geoptimaliseerd met behulp van technologieën De meeste processen worden geautomatiseerd en geoptimaliseerd met behulp van technologieën. Alle processen worden geautomatiseerd en geoptimaliseerd met behulp van technologieën. None 13. De visie, missie en doelstellingen komen duidelijk terug in de processen. Sterk mee oneens Mee oneens Neutraal Mee eens Sterk mee eens None 14. Binnen de organisatie wordt procesgericht werken actief gepromoot. Sterk mee oneens Mee oneens Neutraal Mee eens Sterk mee eens None 15. Informatie met betrekking tot de bedrijfsprocessen is toegankelijk voor de betrokken medewerkers. Zeer mee oneens Mee oneens Neutraal Mee eens Zeer mee eens None 16. Procesbeschrijvingen worden actief gebruikt door medewerkers binnen de organisatie. Nooit Zelden Af en toe Vaak Altijd None 17. De organisatie is in staat zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving. Sterk mee oneens Mee oneens Neutraal Mee eens Sterk mee eens None 18. Er is in de organisatie budget en capaciteit beschikbaar specifiek voor procesverbetering. Ja, er is in de organisatie budget en capaciteit beschikbaar specifiek voor procesverbetering. Nee, er is in de organisatie geen budget en capaciteit beschikbaar specifiek voor procesverbetering. Ik heb daar geen kennis van. None 19. Klanttevredenheid wordt gemeten en gebruikt als input voor procesverbetering. Klanttevredenheid wordt niet gemeten en gebruikt voor procesverbetering. Klanttevredenheid wordt soms gemeten en gebruikt als input voor procesverbetering. Klanttevredenheid wordt vaak gemeten en gebruikt als input voor procesverbetering. Klanttevredenheid wordt altijd gemeten en gebruikt voor procesverbetering. None 1 out of 4 Bedankt voor het invullen van de vragenlijst. Klik op de knop inleveren om uw antwoorden definitief te versturen. Time's up